Rabu, 8 Ogos 2012

SUMBER INSPIRASI...

Oh pengorbanan...                                      
tanpa keluhan...
ku hargai ke akhir hayatku ini...
kau teristimewa...
Anugerah hidup palingku Abadi...
Engkaulah Inspirasi Bagiku...

Kali ni aku nak kongsi pula dengan korang semua tentang sumber inspirasi aku...huhuhu...aku yakin sangat setiap daripada kita ni ada sumber inspirasi yang membuatkan kita ni semangat....Setiap daripada kita yang beragama Islam akan menjadikan Nabi Muhammad S.A.W sebagai sumber inspirasi kan kan kan....sama la jugak macam aku....tapi selain daripada Baginda Rasulullah...aku mengambil mak ku sebagai sumber inspirasi ku.....( jangan gelak-gelak ok....siapa gelak cEk katuk pala dia.....) hahaha gurau jaerrr..... Tapi serius babe...aku memang terpukau melihat Mak ku sendiri...

          "Eleh...mamat ni Poyola....cakap mak dia sebagai Inspirasi"....kompom ada diantara korang akan cakap macam ni bila baca pengakuan aku ni....bagi aku, lantak hang la...sekurang-kurangnya aku bercakap mengenai kebenaran....bukan macam hang...bila ditanya siapa sumber Inspirasi hang...hang sibuk duk kata "oh kalau aku...mestila John Cena babe....baru namanya jantan.....", yang perempuan pula "Aku minat sangat dengan Kim Bum la....kiut la dia tu...biasala sumber inspirasi aku......sukkkeeeeeeeewwwwwnnnnyeeerrrrr"...Alahai...aku tak kesahlah dengan semua tu....tapi sebelum korang muktamadkan pilihan korang tu..pernah tak korang berfikir sedalam-dalamnya....siapa yang mengandungkan korang??? siapa yang bagi korang susu??? siapa yang jaga korang daripada sekecik tapak tangan sehingga membesar menjadi Teruna Hot dan Dara yang comel???? siapa...siapa....siapa??? Jawapannya siapa lagi kalau bukan Mak dan Bapa kita sendiri....

             Tak pernah kesian ka dengan Mak kita yang bangun seawal pagi untuk siapkan sarapan buat kita...basuh baju kita...Bapa kita yang bekerja demi menyara kita sekeluarga....Aku memang sensitif bila bercakap mengenai bab orang tua ni...terasa sebak dada ni ( fefeeellingggg jap....tapi bertempat ok)...Aku tak pernah malu nak kata MAK ENGKAULA SUMBER INSPIRASI KU....(teringat pulak iklan susu Nespray ni.....>>>>IBU-IBU ENGKAULA RATU HATI KU<<<<<) hahahha...

Pesanan dekat sini, hargailah kedua orang tua kita...sanyangi mereka seadanya...jangan pernah kecilkan hati dan perasaan mereka...JANGAN bila mak dan bapa dah kembali memenui-Nya baru kita tersentak dan sedar...dah tak guna....(SEKADAR MENGINGATKAN)....

Layan lagu ni...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::