Sabtu, 11 Ogos 2012

BOTOK-BOTOK...(?????!!!!!)

Hai semua...tengah buat apa tu??? Erm..makan???...minum????...online????...atau dah tebongkang dah????? "Apa maknanya tu.....????" oppsss sorry....lupa plak....Tebongkang tu...maknanya dan tidur kaaa......huhuhuhu..."Wah sejak jadi blogger ni bukan main lagi ko ya Tan....banyak perkataan pelik ko bubuh dalam entri ko..." Biasala tu babe....aku kan suka jengok Blog orang lain...huhuhu....belajarla bahasa-bahasa yang diorang gunakan....hihihiihihi...(Tak salah kan....) Tajuk entri aku ni bukan main pelik lagi....'double-meaning' tue....."Aik kenapa plak ko cakap 'double-meaning'....?????"...Huhuhuhu koraang nak tau...kalau dekat Sabah ni....perkataan tu amat sensitif bagi sesetengah kaum di Sabah...."betul tak korang pembaca yang tingggal dekat Sabah.....???" Diorang akan cakap Iya...atau Eyyyekkkk....

Nak tau kenapa??? Sebab perkataan tu merujuk kepada alat sulit...lelaki...hahahhaa....(betul ni....) Chop! Tapi entri yang aku bagi tajuk 'BOTOK-BOTOK' ni adalah berkaitan dengan makanan teradisional orang Semenanjung ok....(Tadi aku tengok dalam TV).....HAH! plus aku bukan nak menghina makanan Tradisional tu....tapi aku nak rasa makanan tu....(Jangan dengar pada namanya yang pelik itu saja..tapi kena Pandang dan rasa untuk mengetahuinya...okkkkkeeeeeyyyyy...) 

Korang nak tau macam mana rupa bentuk makanan tu.....nah ini dia....

korang tak terliurka nampak makanan Tradisional ni...........!!!

Makanan yang berasakan Ikan...ditambah dengan pucuk sayur yang begitu banyak...lepas tu dibungkus dalam daun Pisang...(Fuhhhhhhhh!!!....macam sedap jerkkk......) Aku ni kalau pasal makanan yang kena bungkus dalam daun pisang memang aku akan bedal....(janji halal.....).....Ok la....nanti aku nak try buat benda tu....

ok salam.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::