Khamis, 16 Ogos 2012

YANG DAH ,TAHNIAH!!! YANG BELUM TAK NAK KA???


Aku suka sangat dengan tajuk daripada blogger yang dah lama berblog ni...bila sebut jak nama dia ni..kompom sebahagian daripada pemilik akaun laman sosial dalam Internet ni tau sangat dengan dia ni...kaki blog plak jangan cakap....dia ni kira mentorla..(^_^)

Aku sangat tertarik dengan tajuk Entri Beliau ni..."Apa tajuknya bagi tau la cepat???!!!!" Ok korang baca dekat link yang aku bagi serta tau....


Apa macam???? Korang dah baca???? Termotivasi ka???? Terutama sekali buat adik-adik yang bakal menduduki Exam besar tahun ni...macam UPSR,PMR,SPM dan STPM....kalau dah bersemangat lepas baca entri tu...Alhamdulilah....Tak da yang mustahil dalam dunia ni kalau kita nak berjaya...contonhya...Ada sebilangan Pelajar Kurang Upaya yang mampu meraih keputusan yang cemerlang....Teruskan usaha...dan banyakkan berdoa...ok (^_^) 





OH MY ENGLISH! VS RANDY! OH MY RAYA!

Bukan main sekarang ni...Penerbit Rancangan Tv swasta pandai nak cari market...nak buat Rating mereka tinggi....Tadi aku tengah duduk depan tv....Tiba-tiba...keluarla pulak satu iklan rancangan raya nanti ni..."RANDY! OH MY RAYA!" (wah....kelasssssszzzz tajuk tu...) Ye la...pandai betul diorang buat Tajuk rancangan raya yang boleh dapat market....dengan bermodalkan tajuk OH! MY ENGLISH.....

Biasala tu...kalau nak dapatkan liputan meluas...kenala bubuh ayat Glamour dalam tajuk tu...baru orang ada selera nak nonton rancangan tu....kalau tak jangan harap....Takpa la..janji Raya nikita Enjoy ok....(^_^)

HAH!!!! korang tengok budak ni...lepas tengok iklan rancangan raya tu terus dia sebut OMG!!!!

KATA CACIAN...MEMATANGKAN AKU...


Hi korang semua....apa khabar??? Sihat jugak kan....harap korang sihat ok....Ermmmm..sepanjang hidup korang,ni mesti pernahkan menerima kata-kata yang kurang elok didengar....dimaki hamun...kan..kan..kan..."Siapa yang sanggup buat kita macam tu????!!!!" Orang sekeliling kita la....sama ada keluarga korang....rakan-rakan...jiran...orang luar dan yang lain-lain...

"Aik...ko kenapa pulak buat entri macam ni????!!! ada yang tak puas hati dengan ko ka????" Hurrrmmmm...lebih kurang macam tu la...Aku dah serik menerima kata-kata negatif daripada masyarakat sekeliling aku...(Biasala tu....manusia ni tak kan pernah lari daripada penyakit hasad dengki...) Bila aku meraih sedikit kejayaan...ada saja yang membuat andaian buruk terhadap diriku...."Eleh dia tu...dapat jadi Pelajar Terbaik pun...sebab dia selalu bodek-bodek cikgu dekat sekolah tu....." Tidak kurang juga macam ni "Alah setakat pelajar cemerlang peringkat sekolah....Apa kelassss!!!! Lainla kalau di peringkat Kebangsaan....." 

Malah cacian yang dilemparkan ke atas diriku ini berlanjutan sehingga aku menyambung pelajaran di salah sebuah IPTA...Lagi dahsyat daripada zaman persekolahan hari tu...Ni ada yang siap Sabotaj aku....sebab tak puas hati dengan aku....Tapi semua tu aku anggap sebagai ujian untuk mematangkan diri aku...Ok la kepada korang yang tak pernah nak insaf untuk berhenti memaki hamun aku atau orang lain....korang baca ni..."SEPATAH KATA CACIAN KAU LEMPARKAN...SERIBU LANGKAH KEJAYAAN KU LAKARKAN" yang menerima nasib sama macam aku...korang kena bangkit...menepis semua cacian tu ok....(^_^)



LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::