Khamis, 16 Ogos 2012

KATA CACIAN...MEMATANGKAN AKU...


Hi korang semua....apa khabar??? Sihat jugak kan....harap korang sihat ok....Ermmmm..sepanjang hidup korang,ni mesti pernahkan menerima kata-kata yang kurang elok didengar....dimaki hamun...kan..kan..kan..."Siapa yang sanggup buat kita macam tu????!!!!" Orang sekeliling kita la....sama ada keluarga korang....rakan-rakan...jiran...orang luar dan yang lain-lain...

"Aik...ko kenapa pulak buat entri macam ni????!!! ada yang tak puas hati dengan ko ka????" Hurrrmmmm...lebih kurang macam tu la...Aku dah serik menerima kata-kata negatif daripada masyarakat sekeliling aku...(Biasala tu....manusia ni tak kan pernah lari daripada penyakit hasad dengki...) Bila aku meraih sedikit kejayaan...ada saja yang membuat andaian buruk terhadap diriku...."Eleh dia tu...dapat jadi Pelajar Terbaik pun...sebab dia selalu bodek-bodek cikgu dekat sekolah tu....." Tidak kurang juga macam ni "Alah setakat pelajar cemerlang peringkat sekolah....Apa kelassss!!!! Lainla kalau di peringkat Kebangsaan....." 

Malah cacian yang dilemparkan ke atas diriku ini berlanjutan sehingga aku menyambung pelajaran di salah sebuah IPTA...Lagi dahsyat daripada zaman persekolahan hari tu...Ni ada yang siap Sabotaj aku....sebab tak puas hati dengan aku....Tapi semua tu aku anggap sebagai ujian untuk mematangkan diri aku...Ok la kepada korang yang tak pernah nak insaf untuk berhenti memaki hamun aku atau orang lain....korang baca ni..."SEPATAH KATA CACIAN KAU LEMPARKAN...SERIBU LANGKAH KEJAYAAN KU LAKARKAN" yang menerima nasib sama macam aku...korang kena bangkit...menepis semua cacian tu ok....(^_^)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::