Selasa, 7 Ogos 2012

KEJAYAAN BERMULA DARIPADA LANGKAH YANG KECIL

gemuruh jiwa...
semangat membara...
dari puncak ingin ke angkasa...
berkalungkan bintang berkelipan...
menyerlah jauh dari yang biasa...

Wah!!! semangat betul aku dengar lagu ni....betul-betul memberi inspirasi (Katanyerrrr) hahahha....Aku percaya setiap orang mesti ada sebuah lagu yang dia selalu dengar bagi mendapatkan suntikaan semangat kan kan kan...hahaha (punya banyak kan!) Teringat pulak aku dengan kisah diri aku sendiri....eehhhmmmm...bermula dengan prasekolah aku yang pertama pada tahun 1998...lagu yang menjadikan aku sentiasa bersemangat ke Sekolah op kos lagu Sekolah aku...hahahha....memang best lagu sekolah aku tu...(maklumla masih kecik mana reti semua ni).

        Darjah satu sampai tiga pulak, aku suka dengar lagu Nasyid...(terbiasa dengan lagu nasyid sebenarnya) banyak la lagu yang aku guna untuk naikkan semangat aku ni...salah satunya lagu dari kumpulan Saujana "SEPOHON KAYU" kakakka....(Insaf sikit). Masa kecik dulu aku ni budak baik...takut mau buat benda-benda jahat ni. Masa darjah empat sampai darjah enaam pulak....aku suka dengar lagu dari kumpulan Westlife ni....tipula kalau kata korang tak pernah layan lagu kumpulan ni....lagi lagu diorang yang hits ni "I HAVE A DREAM"(katanyerrrr) siap sekolah aku ambik lagu ni masa Choir Competition hari tu.....cikgu muzik aku masa tu bagai nak rak train aku dengan kawan-kawan aku yang terpilih masa tu (tak menang pun)

       Masuk alam persekolahan menegah pula, ermmm...aku selalu layan lagu Akademi Fantasia (MENUJU PUNCAK)  yeah...yeahhh.....maklumlah kan masa tu fenomena demam Akademi Fantasia....hhaha...Tapi masa masuk Form Six pulak aku layan lagu Faizal Tahir ni la Gemuruh.....(huhuhhuhu...macam terasa sesuatu masa dengar lagu ni buat pertama kali)....

        sekarang ni pulak dah masuk U....aku layan lagu HITZ jugak dkt area KK ni..."BERTEKAD CEMERLANG"....hahahha lagu Universiti aku la...UMS....hurm....

Tak kisahla lagu apa yaang korang suka dengar, janji lagu tu boleh bantu korang berjaya....pilihla lagu yang memberikan motivasi untuk korang...jangan duk layan K-pop sangat....(^_^)

Layan Lagu-lagu ni ok...











       


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram