Sabtu, 8 Mac 2014

KIT-LENS WALAU FREE TAPI UMMPPHHHH!!!!

Huuuhhaaaiiii.. apa khabar? sihat? kebanyakkan kepada pemilik DSLR baru selalunya akan dibekalkan dengan KIT-LENS macam aku, memandangkan aku ni baru beginner dalam Fotografi ni....aku pun masih lagi menggunakan KIT-LENS Nikon "AF-S NIKKOR 18mm-50mm 1: 3.5-5.6 G". Banyak la yang cakap "Alaaaa....Lens Free...sah-sahla gambar pun tak sehebat lens-lens yang mahal" ni la komen yang aku dapat dari orang yang kononnya "PAKAR DSLR". Bagi aku x kisahla lens murah ka....mahal ka....asalkan kita tau mengoptimumkan penggunaannya sudah tentu hasil yang MENAKJUBKAN akan terakam oleh DSLR anda...huhuhuhuhuhuhu

kebanyakkan daripada fotografer-fotografer yang pakar dalam bidang fotografi ni bagi aku tips macam mana mau dapatkan gambar yang UUUMMMPPPHHHH hanya dengan menggunakan KIT-LENS antara tips yang diorang kongsi:

-BUKA ZOOM KIT-LENS SAMPAI TAHAP MAKSIMUM (selalunya 55mm)
-SET APERTURE DALAM SAIZ BESAR (aku suka guna f 5.6)
-SHUTTER IKUT SUKA KORANG....
-ISO BERGANTUNG DENGAN KEADAAN TEMPAT (ni aku rasa korang dah faham jgk kan...kalau tempat gelap ISO kena tinggi begitu juga sebaliknya)
-SEMAKIN DEKAT KAMERA ANDA PADA SUBJEK, SEMAKIN MELETOP GAMBAR YANG TERHASIL...

ok la....

ni ada la beberapa keping gambar yang aku dan snap menggunakan tips yang diorang-diorang pakar kasi dekat aku.....





Apa macam? ok? huhuhuhuhuhuhu....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::