Sabtu, 15 September 2012

BENAR-BENAR DIUJI




termenung ku sendiri...
Huuuuhaaiiii semua...rasanya aku ni macam dah tak konsisten nak update entri kan....Korang perasan kerrr??? Hurmmm...Ni pasal aku dah tak ada masa lapang yang banyak untuk aku "Lepaking" dalam Blog lerrr...Kalau ada pun...mesti ada jerr kawan-kawan aku yang ajak aku buat itula...inila...huhuhuhu...Okla aku nak fokus kepada tajuk entri aku ni..."Betul tu....kenapa tajuk entri ko macam tu??" Ni ha...dah dekat dua seminggu aku dekat kampus ni...kesabaran aku terus diuji...begitu banyak masalah yang terpaksa aku hadapi...bermula daripada penempatan kolej kediaman...dan juga jam kredit aku yang betul-betul banyak....

Baikla aku mula dengan masalah penempatan aku a.k.a asrama... Terkejut aku bila mana keputusan permohonan untuk tinggal di kolej kediaman aku ditolak hari tu (Masa bulan ramadhan...) Aku terus jadi bingung mencari jawapan mengapa aku tidak mendapat penempatan asrama....Rasa macam tidak adil...Sebab aku ni nak kata tak aktif tak jugak..sebab aku selalu wakilkan kolej kediaman aku dan Universiti aku dalam pelbagai aktiviti....malah bukan setakat peringat kebangsaan sahaja...malah pada peringkat Antarabangsa juga....Lepas tu, aku tak la berdiam diri....aku terus buat surat rayuan (Siap hantar guna   Pos Laju tu) Tapi setelah agak lama aku menanti...tapi jawapan yang aku nantikan itu tak jugak kunjung tiba....Malah amat menyakitkan hati aku...bila mendapat tahu ada segelintir pelajar yang membuat rayuan macam yang aku buat tu dah dapat jawapan...dan diorang sekarang ni dah dapat bilik...Malah ada yang dapat tu bukannya pelajar yang aktif pun...Memang tidak adil bukan...????!!!

Sekarang pulak dengan jumlah Jam kredit aku yang banyak.....huhuhuhu...Rasa macam tak larat pulak...ni bukan apa....kebanyakan kelas dan kuliah aku bermula seawal pagi...dan berakhir selewat malam..korang dah baca entri aku ni TINDAKAN GILA!!! Kalau yang dah baca tu...tentu korang rasa padat sangatkan jadual aku untuk sem ni....huhuhuhu...Hanya mampu tersenyum layu....mengharungi dugaan sebagai pelajar ni...Sabar jerr la....

Seterusnya...kesabaran aku juga turut teruji bila terdapat  segelintir pelajar Junior yang berkelakuan kurang ajar....aku rasa bukan aku sahaja yang mengalami perkara yang sama...mesti korang yang sedang membaca entri aku ni pun pernah melaluinya bukan??? Misalnya, Junior yang memperlekehkan arahan kita walaupun arahan yang kita berikan tu amat bertepatan...Bukannya nak menunjuk hero....Macam kalau aku Senior jadi Junior kena hormatkan aku....Tak la sampai begitu sekali....hurrrmmmmmm...... (-_-)~~~

Minggu pertama di semester baru sudah aku lalui dengan penuh kesabaran...walaupun terkadang kesabaran aku itu diuji...Aku berharap sangat agar minggu hadapan...masih lagi mampu mengharungi kehidupan aku sebagai seorang pelajar....Wish me luck!!!!!!


2 ulasan:

  1. gOOd luck ya... InsyaALLAH mula2 ssh lama2 kamu akan senyum gumbira. cayok2....

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih cikgu!!! (^^) awak pun..semoga berjaya..di luar sana...

      Padam

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::