Sabtu, 18 Ogos 2012

CARA NAK GUNA Ctrl+F

Hi semua...bila korang baca tajuk tutorial aku ni..mesti korang tengah jadi peningkan..."Apa makna Ctrl+F????"...Ok masa aku mula-mula buat ni pun...aku jadi pening sikit...ni aku ikut kawan aku cakapla...aku jadi tak faham dengan butang tu..apatah fungsinya...Tapi bila aku dah buat....dan aku dah cuba...baru aku faham...Rupanya...Butang Ctrl+F ni amat berguna buat blogger baru....Betul ni...ni masa kita nak cari kod HTML dalam ruangan HTML nanti bila korang nak buat perubahan dekat blog korang...Masih tak faham????? Ermmmmm...ginila korang ikut jak cara yang aku bagi ni....nanti dalam tutorial akan datang korang faham kegunaan benda ni....ok...

1. Mula-mula korang Login > Dashboard > Design > edit HTML....Apa???!!! Tak faham???? erm...korang ikut susunan nombor dalam gambar ni ok....








Lepas selesai dengan perubahan yang korang buat tu....jangan lupa tekan SAVE ok...hehehhe
Apa macam????senang...harap-harap korang faham yerrr....
selamat mencuba...(^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::