Rabu, 10 Oktober 2012

AKU DIZALIMI (-_-)



Amat benar kata mak aku...bila kita berjauhan daripada keluarga tercinta, baru kita akan menghargai mereka sewaktu masih masih di sisi mereka... Jauh daripada keluarga telah mengajar aku agar tabah mengharungi cabaran tanpa mengenal erti putus asa...Bermulanya semester baru, makin banyak cabaran yang aku kena lalui...berhadapan dengan situasi baru...atmosfera baru...rakan baru...tugasan baru dan juga musuh baru...

Sinonim dengan tajuk entri aku kali ni, aku terasa amat dizalimi oleh individu-individu yang hanya ingin mengeksploitasi diriku yang kerdil serta cetek ilmunya ini....Terasa amat terbeban dengan tanggungjawab yang terpaksa kau tanggung sendiri...Bila aku sibuk bersengkang mata, mencari idea, menyiapkan tugasan berkumpulan....Mereka sibuk bersuka-ria...menginjak-injak diriku di atas kegembiraan mereka....Lantaran aku terpaksa mengusung bebanan tanpa dibantu...Tidak kurang juga buat mereka, yang telah banyak menabur janji-janji manis...semata-mata ingin menyenangkan hatiku...bila aku dirundum kegelisahan...kerumitan....Namun diakhir permainan mereka itu, hanya akan meninggalkan luka yang teramat perit...Setiap pengorbananku, hanya mampu meraih pujian enteng...hanya mampu dibalas dengan senyuman sinis...hanya mampu ku raih dengan tangis....tangis kecewa dengan sikap mereka....

Amat benar, untuk menampakkan bahawa diri ini tidak lemah...terpaksa ku mereka muka gembira....menyorok duka...menghapus gelisah...menyimpan seribu rasa kecewa...disebalik senyum dan wajah ceria...Teman terdahulu sudah berpaling..tak ingin lagi bersamaku untuk menyelami keperitan ini...Teman baru pula...terlihat bagaikan dibebani dengan derita ini...Sudah cukup! Aku tidak sanggup menjadi diriku di tika ini...Tidak sama sekali menggambarkan diriku yang sebenar...

Betapaku berharap agar semua masalah ini lekas sirna dari hidupku...Aku ingin kembali seperti yang dulu...bisa hidup dengan tenang...bisa berfikir dengan waras..bisa bergerak bebas...tanpa dibatasi dengan duka...tangis...dan suram...




6 ulasan:

  1. sabar bro.. biasa la dunia. hidup ini kene kental perasaan.. pe pun kita dah buat terbaik. lgpun kerja kumpulan kan. kalau kita buat macam unta sakit gigi pon, tempias pun kene kt kita jugak. dah tanggungjawab kan, yang lain2 tu berserah sahajalah pada Yang Maha Kuasa. :) peace yaw. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasihla...sebab selalu bg aku kata-kata semangat ni....

      Padam
  2. Balasan
    1. terkadang...aku terpaksa menggunakan ayat sebegitu...bagi menjaga hati sesetengah pihak....walaupun aku yakin bahawa akan ada yang terasa...

      Padam
  3. Salam. Wah your blog sgt menarik & ohsem! =) Jom join.. http://www.aimisyahirah.com/2012/09/segmen-cik-misya-nak-follow.html

    BalasPadam

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram

::ARTIKEL MENARIK::