Sabtu, 18 Ogos 2012

CARA MAU TICK EXPAND WIDGET...

Hi korang semua...kali ni aku nak kongsi satu lagi tutorial yang sangat penting buat the "new comer" dalam dunia Blogging ni...Kira tutrorial ni macam nadila kalau korang nak buat blog korang meletop!!!! hahahha...Macam kita jugak kalau nak kelihatan cantik..(Perempuan terutamanya) asas yang kena ada ialah alat make up kan....macam bedak foundation.....Lepas tu kalau nak buat muka tu lebih glamour...barula tambahkan Blusher....Eye liner...Lipstick...Eyeshadow dan jua lipbumb kan..kan..kan...(Wah!!!! macam la aku tau sangat...hhehehe) Panjang plak intro aku ni...huhuhuhuhu sori yerrr...

TICK EXPAND WIDGET ni pun merupakan salah satu asas terpenting dalam Blog ni....Sebab apa-apa perubahan yang kita nak buat dalam blog kita ni...mesti kena melaluinya...tapi tak semuala...sebahagian sahaja...

Cara-cara nak membuatnya senang sahaja....macam dekat bawah ni...

1. Login blog >Dashboard >Design > Edit HTML....

2. Lepas korang tekan 'EDIT HTML' mesti keluar benda ni kan....
ok korang tekan butang yang aku bulatkan tu ok...

3.Selepas tu....akan keluar benda macam dekat bawah ni kan....
ok sekarang korang tick kotak yang aku bulatkan tu yerrr...

4.Lepas tu, Tekan butang SAVE...dan TUTUP selesai....

Mesti korang bengangkan dengan apa yang aku buat ni...ok untuk pengetahuan korang ni langkah pertama buat korang kalau nak menjiwai cara nak TOUCH UP blog korang...hehehhe...

selamat mencuba...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram