Khamis, 23 Ogos 2012

BARU VS LAMA

Hi korang semua....kali ni aku nak cuba ketengahkan entri yang boleh membuatkan korang semua berfikir....sama ada apa yang aku carutkan ni betul atau tak..."Apa lagi tu???? Mesti menyengatkan????" Tak la jugak...ni ha...Aku nak korang semua fikir-fikirkan tentang apa yang aku nak cakap ni....Betul ka...kalau bukan disebabkan yang lama ni..yang baru tak kan wujud??? Erm...bagi aku tak semestinya...sebab zaman sekarang dah berubah..."Eiiissshhh ko ni...tak baik cakap macam tu....ko tu kena ingat...kalau bukan disebabkan oleh si Lama ni...ko tu takkan wujud...." Erm...aku nak korang cakap dari segi perspektif lain...bukan pasal siapa yang lahir dulu dalam muka bumi ni.....hehehhe...

"Contoh???" Mengenai idea daripada kita ni sebagai anak muda...Errr.....korang rasa salah ka kalau kita nak suarakan idea kita ni....plus idea yang masih fresh???? Tak kan...(Aku bingung sendiri....) Sebab ni hah...dala m Family aku ni...adala segelintir yang memandang enteng dengan idea yang aku cuba suarakan...Kalau aku cakap ni...ada yang bantah...."itu tak boleh sebab lari daripada warisan keluarga kita..." Tapi kalau  difikirkan balik dengan sepupu aku yang lain...Aku rasa tindakan aku tu memang wajar...sebab..kita ni kena ikut peredaran zaman...Cuba korang fikir...kalau kita masih lagi mengamalkan amalan atau warisan lama pada masa sekarang ni...tak ka korang rasa pelik???? "Ermmm....warisan apa yang keluarga ko tu amalkan????" Ermmm tak boleh la cakap...nanti ada yang terasa...ni pun aku buat entri ni aku kena fikir dua tiga kali....takut nanti ada yang kecik hati bila membacanya....huuuuuuu....(-_-)

Bukan apa..aku rasa...family aku ni kadang-kadang tak ngam sesama sendiri mungkin jugak disebabkan oleh warisan kuno yang diamalkan oleh Keluarga aku...hurrrmmmm...aku pun dah naik buntu..tak tau nak cakap apa dah....nasibla aku boleh kongsikan masalah aku ni dalam blog ni....Ironinya...istilah BARU VS LAMA ni bukan berlaku dalam family aku jak..malah dekat luar sana pun ada jugak...Contohnya...Pasal Lagu raya yang direnovatekan semula...Bila ada anak muda yang buat sentuhan baru dengan sesebuah lagu lama misalnya lagu lama....Aku kompom...masa lagu tu di publish...mesti berjela-jela kutukan serta kritikan yang akan diterima....kan...kan...kan....

Aku rasa....kotak fikiran segelintir masyarakat yang masih di tampuk lama ni..perlu dikikis...atau perlu di suntikkan dengan idea-idea yang kontemporari tapi masih boleh diterima pakai dan tidak melanggar hukum agama....korang rasa susah tak???? Ermmm..senang jak kan...Tapi untuk melakukan itu tidak mudah bukan???...Erm...
Akhirnya...aku termenung sendiri...(-_-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Purple Heart - Link Select
Purple Heart Set Pointer



Instagram